Yrityksemme siirtyi tekemään pääsääntöisesti etätöitä niiltä osin kuin on mahdollista, mikä mielestäni on oikea ratkaisu tähän hetkeen. On monia, joille tässä ei ole mitään uutta, mutta paljon myös niitä, joille tämä vaatii uusien keinojen ja toimintatapojen opettelua. Itseasiassa tämä on hyvä asia. Kehittyminen on (lähes) aina hyvä asia. Toki se, miksi tämä etätöiden kehittyminen nyt tapahtuu, ei ole niin kiva asia.. mutta siitä en kirjoita.

Olen ennenkin toki etäpäiviä viettänyt, mutta yleensä olen ottanut itselleni 'teeman', jota vien eteenpäin. Nyt tilanne on uusi, koska en voi tehtäviä jättää huomiseksi, kun olen konttorilla. En ole huomenna konttorilla. Tällä hetkellä vielä epäselvää, milloin olen seuraavan kerran. Eli luvassa oman toiminnan kehittämistä ja kasvamista.

Päivä lähti käyntiin rakentamalla itselleni pysyvämpi 'etätyökolo'. Se muodostui 20 m pitkän LAN-kaapelin vedosta, tietokonepöydän siivoomisesta (jotta työläppäri mahtuu myös) ja muutamasta muusta kaapelikytköksestä, jotta työolosuhteet olisivat hyvät. Tähän saakka aikaisempina etätyöpäivinä olen vain pääsääntöisesti keskittynyt yhteen asiaan ja hoitanut sen läppärillä.

Päivä jatkui heti perään teams-videoneuvottelulla. Olen tehnyt sitä itse ennenkin, mutta yritystasolla se on meille uusi kokemus. Asia sujui sutjakkaasti, vaikka ei kaikkein yksinkertaisin aihe ollutkaan. Näin puoleen päivään mennessä, kaikki siis hyvin. Ruokatunnilla syödessä on hyvä naputtaa vaikka näitä tekstejä :)